دسته‌بندی نشده

نرم‌کننده‌های خانگی برای سگ‌ها

نحوه درست کردن نرم‌کننده‌های خانگی برای سگ‌ها

اگر از حیوانات خانگی به‌خصوص سگ‌ها در خانه نگه‌داری می‌کنید باید تمامی نیازهای آن‌ها را به‌خوبی بشناسید و درصدد رفع آن‌ها برآیید. سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها به یک سری از وسایل بهداشتی نیاز دارند تا از پوست و مویشان در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کند. ازجمله این وسایل می‌توان به نرم‌کننده‌های موی مخصوص سگ‌های خانگی اشاره کرد. اما این نکته قابل‌ذکر است که خرید نرم‌کننده مو از بازار ممکن است برای پوست سگ شما مشکلات و حساسیت‌هایی به وجود بیاورد. درنتیجه بهتر است به‌جای خرید نرم‌کننده از بازار خودتان در خانه نرم‌کننده‌های خانگی تهیه کنید. اگر روش درست کردن نرم‌کننده خانگی برای سگ خود را نمی‌دانید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

چرا سگ‌های خانگی به نرم‌کننده احتیاج دارند

سگ‌های خانگی نیز مانند انسان‌ها در طول روز در معرض تابش نور خورشید، مواد شیمیایی یا انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرند. درنتیجه ممکن است پوست و مویشان آسیب ببیند و از بین برود. به همین دلیل برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است برای سگ‌های خانگی از نرم‌کننده استفاده کنید. علاوه بر این می‌دانید که سگ‌ها به‌طور غریزی برای نظافت و تمیز کردن خود از زبانشان استفاده می‌کنند. یعنی در طول روز بسیاری از مواقع مشاهده می‌کنید که سگ شما در حال لیس زدن خود است. این کار ممکن است باعث ایجاد حساسیت یا خشکی در پوست شود. برای رفع این مشکل استفاده از نرم‌کننده‌ها می‌تواند کمک بسیاری به شما بکند.

دلایل احتیاج نرم‌کننده‌های خانگی برای سگ‌ها

از طرفی وقتی سگ‌های خانگی را برای نظافت به حمام می‌برید و از شامپو و صابون‌ برای شستن آن‌ها استفاده می‌کنید، ممکن است موهای سگ از حالت طبیعی خود خارج شود. همچنین ممکن است پوست سگ به شامپو یا صابون حساسیت نشان دهد و دچار خشکی و خارش شود. برای رفع چنین مشکلاتی حتما باید از نرم‌کننده مو استفاده کنید. به‌خصوص اگر موهای سگتان بلند باشد. همچنین استفاده از نرم‌کننده برای موهای سگ می‌تواند به زیبایی و لطافت موی سگ کمک بسیاری کند و باعث براق شدن و نرم شدن موهای حیوان شود. پس به‌طورکلی می‌توان گفت نرم‌کننده‌های مخصوص سگ‌های خانگی هم خاصیت دارویی دارند.همچنین باعث زیبایی و درخشش موی سگ نیز می‌شوند. این نرم‌کننده‌ها به رفع خارش و خشکی پوست کمک می‌کنند و مانع بروز حساسیت‌های پوستی در سگ‌ها می‌شوند.

استفاده از نرم‌کننده‌های خانگی برای سگ‌های خانگی

حال که متوجه شدید سگتان به استفاده از نرم‌کننده نیاز دارد باید بهترین و باکیفیت‌ترین نرم‌کننده را برای آن تهیه کنید. در بازار انواع مختلفی از نرم‌کننده‌ها وجود دارد که شاید بخواهید از آن‌ها استفاده کنید. اما قبل از خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که نرم‌کننده‌های موجود در بازار از مواد شیمیایی مانند پارابن درست‌شده‌اند. همین موضوع می‌تواند برای پوست برخی از سگ‌ها حساسیت ایجاد کند. زیرا پوست و موی هر سگ با سگ دیگر متفاوت است و ممکن است بعضی از آن‌ها نسبت به برخی مواد شیمیایی موجود در نرم‌کننده آلرژی داشته باشند. درنتیجه می‌توان گفت بهترین نرم‌کننده، نرم‌کننده‌ای است که خودتان در خانه تهیه کنید. این‌ کار اصلا سخت نیست. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این نرم‌کننده دست‌ساز می‌پردازیم.

ایجاد حساسیت و نرم‌کننده‌های خانگی برای سگ‌ها

نرم‌کننده‌های خانگی مخصوص سگ‌های خانگی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند

همان‌طور که گفتیم پوست و موی هر سگ با سگ دیگر متفاوت است. درنتیجه نیاز هر سگ به نوع نرم‌کننده نیز متفاوت است. شما باید با توجه به نیاز سگتان از نرم‌کننده‌های مخصوص استفاده کنید. برای مثال اگر سگ شما موهای بلندی دارد باید از یک نوع نرم‌کننده برای آن استفاده کنید و اگر موهای کوتاهی دارد از نوع دیگری باید بهره بگیرید. نرم‌کننده‌ها باید خاصیت مرطوب‌کنندگی نیز داشته باشند تا بتوانند رطوبت ازدست‌رفته پوست حیوان را دوباره جبران کنند. همچنین قابل‌ذکر است که نرم‌کننده‌ها باید دارای برخی مواد مغذی نیز باشند تا بتوانند برخی از مشکلات پوستی که برای سگ ایجادشده را درمان کنند. به‌طورکلی می‌توان گفت نوع مواد تشکیل‌دهنده‌ی نرم‌کننده مخصوص سگ‌های خانگی بسیار مهم است. پس از مواد طبیعی و باکیفیت برای این کار استفاده کنید.

روش درست کردن نرم‌کننده‌ موی مخصوص سگ‌ در خانه

زمانی که نیازهای سگ خود را برای استفاده از نرم‌کننده به‌خوبی متوجه شدید، باید یک نرم‌کننده متناسب با شرایط پوست و موی سگ خود برای آن بسازید. اگر سگتان به برخی از مواد طبیعی حساسیت دارد در زمان ساخت نرم‌کننده حتما باید به آن توجه داشته باشید تا سگتان دچار حساسیت‌های پوستی نشود. در ادامه به بررسی روش‌ها ساخت چند نرم‌کننده طبیعی در خانه می‌پردازیم. با انجام این کار می‌توانید از سلامتی پوست و موی سگ خود به‌خوبی محافظت کنید.

طریقه درست کردن نرم‌کننده با گیاه رزماری

رزماری گیاهی است که خواص درمانی زیادی دارد و به‌راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. برای همین استفاده از آن در ساخت نرم‌کننده توصیه ‌شده است. ساخت نرم‌کننده با رزماری به دو طریق امکان‌پذیر است. در روش اول باید یک شاخه گل محمدی و چند برگ رزماری را در دو فنجان آب در حال جوشیدن بریزید و سپس اجازه دهید تا این ترکیب سرد شود. در روش دوم دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با چند برگ رزماری روی حرارت کم قرار دهید تا گرم شود. حرارت را کم کنید تا نرم‌کننده شما نسوزد. بعد از غلیظ شدن ترکیب، ظرف را از روی حرحرات بردارید و بگذارید تا خنک شود.روش درست کردن نرم‌کننده‌های خانگی برای سگ‌ها

بعد از تهیه هرکدام از دم‌کرده‌های رزماری، آن را صاف کنید تا برگ‌ها از آن جدا شوند. نرم‌کننده سرد شده را  به‌آرامی روی پوست و موی سگ خود بریزید و تمام قسمت‌های پوست را با آن ماساژ دهید. مطمئن شوید که نرم‌کننده به‌تمامی قسمت‌های بدن سگ رسیده باشد. اجازه دهید نرم‌کننده چند دقیقه روی پوست بماند تا به‌خوبی جذب شود. بعدازآن حیوان را با آب ولرم بشویید و با حوله نرم خشک ‌کنید.

طریقه درست کردن نرم‌کننده با روغن نارگیل

روغن نارگیل، یک روغن گیاهی عالی با خواص بسیار زیاد است که استفاده از آن می‌تواند جنبه درمانی نیز داشته باشد. ازجمله خواص این روغن برای سگ‌ها می‌توان به افزایش لطافت و درخشش موی آن‌ها اشاره کرد. این روغن خاصیت آب‌رسانی نیز دارد و باعث حفظ رطوبت پوست شده و به درمان خشکی و خارش پوست کمک زیادی می‌کند. برای درست کردن نرم‌کننده با روغن نارگیل کافی است یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دو قاشق غذاخوری آب گرم رقیق کنید و بگذارید تا خنک شود.

زمانی که محلول به‌دست‌آمده سرد شد، آن را به‌آرامی بر روی پوست سگ خود بریزید و ماساژ دهید. توجه داشته باشید که محلول به‌خوبی بر روی تمام قسمت‌های بدن سگ پخش شود. بعد از این‌که ماساژ را به‌درستی انجام دادید چند دقیقه صبر کنید و سپس با آب فراوان سگ را شستشو دهید و خشک‌کنید. بهتر است از آب گرم برای این کار استفاده کنید و مطمئن شوید محلول به‌خوبی از بدن سگ شسته شده است.

طریقه درست کردن نرم‌کننده با گیاه آلوئه ورا

همان‌طور که می‌دانید گیاه آلوئه ورا، گیاهی است که خواص درمانی زیادی دارد و در بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی چه برای انسان‌ها و چه‌ برای حیوان‌ها استفاده می‌شود. ازجمله خواص استفاده از گیاه آلوئه ورا برای سگ‌ها می‌توان به احیای موهای سست و تقویت آن‌ها اشاره کرد. این گیاه آب‌رسان بسیار خوبی نیز هست و به آب‌رسانی پوست سگ کمک بسیاری می‌کند. برای ساخت نرم‌کننده با گیاه آلوئه ورا تنها باید دو قاشق غذاخوری از ژل میانی این گیاه را در یک لیوان آب رقیق کنید.

ماساژ دادن نرم‌کننده‌های خانگی برای سگ‌ها

همچنین اگر موهای سگ شما فر خورده و احتیاج به صاف کردن دارد، می‌توانید چند قطره روغن نارگیل به محلول خود اضافه کنید. برای استفاده از محلول به‌دست‌آمده بهتر است ابتدا پوست سگ خود را بشویید و بعدازآن محلول را بر روی آن بریزید و به‌خوبی ماساژ دهید. سپس مانند روش‌های قبلی گفته‌شده چند دقیقه صبر کنید و با آب زیاد سگ را شستشو دهید. این نرم‌کننده برای سگ‌هایی که موهای بلندی دارند بسیار مناسب است. همچنین بهتر است برای شستن سگ قبل از استفاده از نرم‌کننده از شامپوهای دارویی استفاده کنید.

طریقه درست کردن نرم‌کننده با تخم‌مرغ

تهیه نرم‌کننده‌های خانگی برای سگ‌هاتخم‌مرغ به دلیل پروتئین زیادی که درون خود دارد برای تقویت پوست سگ و براق شدن موهای آن بسیار مفید است. برای درست کردن نرم‌کننده به‌وسیله تخم‌مرغ فقط باید زرده را در یک لیوان آب حل کرد. بعد از حمام کردن سگ، آن را به پوستش مالید و ماساژ داد. سپس چند دقیقه صبر کرد و با آب زیاد و در صورت لزوم با شامپوی متناسب با موهای سگ شستشو داد. توجه کنید که تخم‌مرغ کمی حساسیت‌زاست. درنتیجه شاید سگتان به تخم‌مرغ حساسیت داشته باشد، پس محلول را اول در قسمت کوچکی از بدن سگ خود امتحان کنید.

کلام پایانی

مراقبت از پوست و موی سگ خانگی‌تان مهم‌ترین رکن مراقبت از این حیوان است که باید به‌درستی انجام شود. زیرا زیبایی یک سگ از پوست و مویش نمایان می‌شود. به همین دلیل باید از مواد طبیعی و باکیفیت برای برطرف کردن نیازهای سگ استفاده کنید. سگ‌ها برای داشتن پوست و موی صاف و براق به استفاده از نرم‌کننده‌ها احتیاج دارند. این نرم‌کننده‌ها باید متناسب با شرایط و ویژگی‌های سگتان انتخاب شوند. با توجه به اینکه نرم‌کننده‌های موجود در بازار از مواد شیمیایی درست‌شده‌اند، بهتر است از نرم‌کننده‌های خانگی استفاده کنید. برای ساخت نرم‌کننده‌های خانگی به مواد خاصی نیاز ندارید. با داشتن چند برگ رزماری یا یک تخم‌مرغ می‌توانید یک نرم‌کننده عالی برای سگ خود درست کنید.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید شامپو برای سگ‌های خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *