دسته‌بندی نشده

نحوه صحیح برس کشیدن بر روی موهای سگ‌های خانگی

نحوه صحیح برس کشیدن بر روی موهای سگ‌ها

اگر در خانه خود از حیوانات خانگی مانند سگ‌ها نگه‌داری می‌کنید، مطمئنا تاکنون به فکر برس کشیدن بر روی موهای آن افتاده‌اید. به‌طورکلی می‌توان گفت زیبایی و آراستگی یک سگ از تمیزی و یکدست بودن موهایش نمایان می‌شود. درنتیجه بسیار مهم است که شما از هر نظر به فکر حفظ سلامتی پوست و موی سگ خود و مراقبت از آن باشید. یکی از اصول مراقبتی در این زمینه نحوه صحیح برس کشیدن بر روی موهای سگ‌ است که شما باید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. اما قبل از این‌که شروع به انجام این کار بکنید باید به نکاتی توجه داشته باشید.

برای مثال قبل از برس کشیدن بر روی موهای سگ خود باید بدانید که آیا برس مناسب برای این کار را انتخاب کرده‌اید؟ یا اینکه آیا برس را به‌درستی بر روی موهای سگ خود می‌کشید و چندین سوال دیگر که ممکن است یافتن پاسخ مناسبی برای آن‌ها کمک بسیاری به حفظ سلامتی پوست و موی سگ شما بکند. در این مقاله از رد اسپرینگ می‌خواهیم به بیشتر سوالاتی که در مورد برس کشیدن بر روی موهای سگ‌های خانگی در ذهن شما به وجود آمده، پاسخ بدهیم. این‌گونه شما می‌توانید به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن موهای سگ خود را به‌خوبی برس بکشید.

چرا باید نحوه صحیح برس کشیدن بر روی موهای سگ‌ را بدانید

برس کشیدن بر روی موهای سگ‌های خانگی مزایای مختلفی دارد که مطمئنا شما با دانستن آن‌ها خواهید فهمید که چرا باید موهای سگ خود را برش بکشید. برای مثال زمانی که شما در حال برس کشیدن بر روی موهای سگ خود هستید رابطه عاطفی عمیقی بین شما و سگتان ایجاد می‌شود. این‌گونه شما می‌توانید استرس‌هایی که در طول روز برای سگتان ایجادشده را کاهش دهید. همچنین قابل‌ذکر است که بر روی پوست سگ‌ها روغن‌های طبیعی وجود دارد که به حفظ سلامتی پوست حیوان کمک بسیاری می‌کنند. درنتیجه برس کشیدن بر روی پوست سگ باعث می‌شود این روغن‌های طبیعی به‌خوبی بر روی تمام بدن آن پخش شود و به براق شدن پوست و موی حیوان کمک کند.

نحوه صحیح برس کشیدن بر روی موهای سگ‌ هایی با موهای گوناگون

علاوه بر این شما با این کار می‌توانید از جمع شدن چربی‌ها در یک قسمت پوست که باعث به وجود آمدن بیمارهای عفونی می‌شود، جلوگیری کنید. همچنین برس کشیدن بر روی موهای سگ به شما کمک می‌کند تا اگر چیز غیرمعمولی بر روی بدن سگ ایجاد شد، به‌سرعت مشاهده کنید. برای مثال اگر شما موهای سگ خود را به‌طور منظم شانه بزنید می‌توانید از رشد انگل‌ها بر روی سطح پوست حیوان جلوگیری کنید. جالب است بدانید که برس کشیدن بر روی موهای سگ به نظافت محیط زندگی شما نیز کمک بسیاری می‌کند. زیرا شما می‌توانید با برس کشیدن موهای اضافی سگ را که در حال ریزش است، جمع‌آوری کنید. این‌گونه موها در اطراف خانه شما یا روی مبلمان و جاهای دیگر پراکنده نخواهند شد.

اما مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود شما به برس کشیدن بر روی موهای سگ خود ترغیب شوید حفظ زیبایی ظاهری پوست و موی حیوان است. به‌طورقطع می‌توان گفت سگی که صاحبش موهای آن را به‌خوبی برس کشیده، بسیار شادتر و سالم‌تر از سگی است که موهای به‌هم‌ریخته و نامرتبی دارد. بنابراین بهتر است برس کشیدن بر روی موهای سگ خود را با توجه به نژاد سگ که موهای بلندی دارد یا موهای آن کوتاه است، شروع کنید. قبل از انجام این کار بهتر است با توجه به شرایط سگ خود یک برس مناسب انتخاب کنید.

انتخاب مناسب‌ترین برس برای هر نوع سگ خانگی

اگر می‌خواهید بر روی موهای سگ خود به‌راحتی برس بکشید و سگتان نیز از این کار لذت ببرد بسیار مهم است که برس مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. در ابتدا باید نیاز سگ خود را به‌درستی تشخیص دهید. برای مثال اگر موهای سگ شما بلند است به یک نوع برس احتیاج دارد. یا اگر سگی با موهای زبر دارید باید نوع دیگری از برس را برای این کار انتخاب کنید. حال نگاهی به انواع برس‌هایی که شما می‌توانید برای سگ خود انتخاب کنید می‌اندازیم. برس‌ها به‌طورکلی به چهار دسته قلم مو، شانه، ریک و ابزارهای شست‌وشو تقسیم می‌شوند. در ادامه به بررسی کاربردی‌ترین نوع این برس‌ها می‌پردازیم.

انواع برش در نحوه صحیح برس کشیدن بر روی موهای سگ

  • برس قلم مو

برس قلم مو یکی از برس‌هایی است که بیشترین کاربرد را در هنگام تمیز کردن پوست و موی سگ دارد. شما می‌توانید از این وسیله برای برس کشیدن موهای اکثر نژادهای سگ‌ها استفاده کنید. این برس خود انواع مختلفی دارد که هرکدام در موارد خاصی استفاده می‌شوند. برس قلم مو معمولا با برس سنجاقی ترکیب می‌شود تا شما بتوانید در بیشتر موارد از آن استفاده کنید. برای مثال زمانی که موهای سگ شما کمی گره خورده می‌توانید از سمت برس سنجاقی آن استفاده کنید و زمانی که می‌خواهید گردوغبار را از موهای سگ خود پاک کنید از برس مویی آن استفاده کنید. این نوع برس بیشتر برای سگ‌هایی که موهای کوتاه یا متوسطی دارند استفاده می‌شود.موهای بلند سگ و نحوه صحیح برس کشیدن بر روی موهای سگ‌ها

از دیگر برس‌هایی که در این دسته قرار دارند می‌توان به برس لاستیکی اشاره کرد. از این برس بیشتر برای جمع‌آوری موهای سست موجود بر روی سطح پوست استفاده می‌شود. استفاده از این برس نوعی ماساژ برای سگ محسوب می‌شود و برای سگ‌هایی که برس کشیدن را دوست ندارند، بسیار مناسب است. قلم مو اسلیکر، نوع دیگری از انواع برس‌هاست که بیشتر برای باز کردن گره‌ مو استفاده می‌شود و ساختار منحنی شکلی دارد.

  • شانه

از شانه بیشتر برای سگ‌هایی که موهای بلند و ضخیمی دارند استفاده می‌شود. شانه‌ها انواع مختلفی دارند که مهم‌ترین آن‌ها شانه کک است. اگر سگ شما از وجود کک رنج می‌برد بهتر است قبل از استفاده از مواد شیمیایی برای از بین بردن کک‌ها با استفاده از شانه کک آن‌ها را شناسایی کنید. در این نوع شانه دنده‌ها بسیار ریز هستند و کنار یکدیگر قرارگرفته‌اند تا بتوانید با استفاده از آن‌ها کک‌ها را به دام بیندازید و از بین ببرید. حال که کاربردی‌ترین انواع برس را شناختید بهتر است با نحوه صحیح برس کشیدن بر روی موهای سگ آشنا شوید.

نحوه صحیح برس کشیدن بر روی موهای سگ

حال که فهمیدید چه برسی برای سگتان مناسب است بهتر است با نحوه صحیح انجام این کار آشنا شوید. قبل از آن لازم است که بدانید باید برس کشیدن را به‌طور منظم دنبال کنید. انجام این کار حداقل هفته‌ای یک‌بار برای سگ‌هایی که موی کوتاه و متوسط دارند و هرروز برای انواع سگ‌ها با موی بلند لازم است. در ادامه به بررسی مرحله‌به‌مرحله برس کشیدن بر روی موهای سگ می‌پردازیم.

  • در ابتدا کمی اسپری نرم‌کننده بر روی بدن سگ اسپری کنید تا کار برس کشیدن به‌راحتی انجام شود.
  • برس کشیدن را از قسمت بالایی بدن سگ شروع کنید. ابتدا سر حیوان را برس بکشید و مراقب باشید به چشم‌ها و گوش سگ آسیبی وارد نشود. این کار را به‌آرامی و باحوصله انجام دهید.نحوه نحوه صحیح برس کشیدن بر روی موهای سگ‌ها
  • ‌برای برس کشیدن بر روی گوش یا صورت‌ سگ‌هایی که موی بلندی دارند باید دست خود را بین پوست و مو قرار دهید و مو را بر روی دست خود برس بکشید. توجه داشته باشید که اگر موها گره‌ خورده‌اند بهتر است کمی محلول شوینده بر روی یک پارچه تمیز بریزید و به محل گره‌خورده بمالید و بعد به‌آرامی برس بکشید.
  • موهای سگ را در همان جهتی که هستند برس بکشید. زیرا اگر برخلاف جهت رویش مو این کار را بکنید ممکن است هم به پوست و موی سگ آسیب بزنید و هم گره‌های بیشتری را بر روی سطح پوست ایجاد کنید.
  • در هنگام برس کشیدن به موهای بلند پشت ساق که از زیر بغل به پنجه می‌رسند بیشتر توجه کنید. زیرا این موها به دلیل جنب‌وجوش زیاد سگ بیشتر مستعد گره خوردن هستند.
  • برای برس کشیدن بر روی شکم سگ باید بسیار دقت کنید. زیرا این ناحیه پوست نرمی دارد و بسیار حساس است. برای این قسمت از بدن سگ می‌توانید از برس‌های نرم‌‌تر مانند قلم مو استفاده کنید.
  • حال نوبت به برس کشیدن بر روی قسمت پشتی سگ تا پایه دم رسیده است. این قسمت از بدن سگ را می‌توان به‌راحتی برس کشید. برای این کار کافی است سگ را بنشانید و از بالا به پایین و در جهت رویش مو برس کشیدن را شروع کنید.آموزش نحوه صحیح برس کشیدن بر روی موهای سگ‌ها
  • ساق‌های جلویی و پاهای عقبی سگ به برس کشیدن زیادی نیاز ندارند اما اگر سگ شما در این قسمت‌ها پر مو است باید بر روی این نواحی نیز برس بکشید.
  • در پایان نوبت به برس کشیدن بر روی دم سگ می‌رسد. اگر دم سگ خانگی شما موهای کوتاهی دارد بهتر است از برس با دنده کوچک استفاده کنید. اگر هم دم سگ شما موهای بلندی دارد استفاده از شانه‌هایی با دنده‌های بلند می‌تواند کارساز باشد.

کلام پایانی

یکی از راهکارهایی که به زیبایی و شادابی سگ شما کمک می‌کند برس کشیدن بر روی موهای حیوان است. با این کار علاوه بر جلوگیری از بسیاری از مشکلات پوست و مو، می‌توانید لحظات خوبی با سگ خود داشته باشید. برای این‌که این کار را به‌درستی انجام دهید در ابتدا باید برس مناسبی، متناسب با شرایط و نژاد سگ خود انتخاب کنید. سپس در محیطی آرام و به‌دوراز تنش موهای سگ خود را به‌آرامی و بادقت شانه بزنید. اما اگر سگ خانگی شما این کار را دوست ندارد بهتر است از روش‌های مختلفی برای انجام صحیح برس کشیدن بر روی موهای سگ استفاده کنید.

بیشتر بدانید: چگونه سگ خانگی خود را بدون حمام کردن تمیز کنیم؟